Näin vapaudut nopeasti

Vapaudut mielen luomasta illuusiosta keskittymällä hengitykseesi. Kukaan eikä mikään voi kontrolloida hengitystäsi, vain sinä itse voit niin tehdä. Kun keskityt hetken aikaa edes sen 3 minuuttia omaan hengitykseen palaudut tähän hetkeen, läsnäolontilaan. Voit laskea mielessäsi esimerkiksi 5 sisäänhengitystä ja 5 hengenpidätystä, missä tuot samalla ajatuksesi kehoosi ja sen tuntemuksiin, 5 uloshengitystä. Jatkat niin kauan, kunnes huomaat, että olet läsnä itsessäsi, et mielessäsi.

Tunnista ennen hengitysharjoitusta mitä mielessäsi liikkuu tai mitä tuntemuksia sinulla on. Jos ajatukset ovat pahoja ja aiheuttavat sinussa halun tehdä syntiä, niin pysähdy heti!

Tässä lista pahoista ajatuksista, jotka eivät tee sinulle hyvää: himo, ylpeys, ahneus, kateus, ylensyönti, viha tai laiskuus. Nämä ovat kattotermejä, mistä avautuu lukuisia muita haasteita, jotka on tehty voitettaviksi.

Kun olet pysähtynyt ja tiedostanut haasteesi tai piinan kokemuksesi niin, keskity hengitysharjoitukseen. Etsi rauhallinen paikka, tila, missä voit sen tehdä. Jos hengitykseen keskittyminen tuntuu haastavalta, aloita alusta, mutta älä luovuta. Jatka, kunnes huomaat, että tunnet olisi rauhalliseksi. Näin palaat omaan kehoosi, omaan turvapaikkaasi, mikä on aina sinulla mukana.

Joten hengitä, hengitä ja hengitä! Kerro itsellesi, että sinä elät, minä elän!