Keskivaikeasta masennuksesta normaaliin kundaliinijoogan avulla

Vuosia sitten työterveydenhuolto seurasi vointiani mittaamalla masennukseni tasoa, joka minulla oli sairauslomalle jäätyäni 28 pistettä, mikä määriteltiin keskivaikeaksi masennukseksi. Pitkään olotilani ja pisteytys pysyi samana, kunnes löysin kundaliinijoogan.

Pieni oma liikuntahetki päivittäin piristää valtavasti. Kundaliinijooga päivittäin on mulle se juttu, joka kohottaa energiaa tosi nopeasti, vie pois ahdistuksen ja stressin tunteen (tämä toimii joka kerta), purkaa negatiivisia uskomuksia itsestä, pitää kuntoa yllä sekä rentouttaa ja rauhoittaa. Niin tehokas pikku treeni kun olla ja voi.

Miten kundaliinijoogan tekeminen onnistuu päivittäin? YouTubesta löytyy videoita 5 minuutista useampaan tuntiin. Varmasti jokaiselle löytyy sopiva video, jota voi kokeilla kotona. Jos sinulla ei ole aikaa, niin se on vain turha tekosyy, sillä voit itse valita sopivan pituisen videon ja kundaliiniharjoitteen.

5 minuutissa voit tehdä harjoitteen, joka kohottaa energiatasoasi tai saa ihosi hehkumaan. Esimerkiksi Kimilla (46,6 t. tilaajaa) tekee hyviä videoita. Saat ainakin käsityksen mistä on kyse ja voit sitten pienemmällä kynnyksellä mennä mukaan kundaliinijoogatunneille joko etänä tai lähiopetukseen esimerkiksi Om Yoga – kouluun. Inderjit Kaur Khalsa on myös kirjoittanut kirjan Tie Tasapainoon ja Chakrapolku, mistä olen saanut vuosia tukea harjoitteluuni ja inspiraatiota varioida omia harjoitteita.

Mielelläni auttaisin myös sinua selättämään masennusoireita muilla keinoin kuin lääkkeillä. Haluaisin vahvistaa omaa toimijuuttasi ja voimaasi. Aletaan yhdessä harjoittelemaan, joten ota rohkeasti yhteyttä 🙂

kuva Roine-Piirainen

Piristäviä hetkiä päiviisi!